Om oss

Erling Kvistad Nilsen 

Daglig leder 

 Erling er fra Ålesund og har jobbet som kontaktlærer og faglærer i over 15 år. Han er utdannet faglærer i musikk, norsk og matematikk. Han er Sertifisert Veileder, Mentor og Utdanner i Karlstadmodellen og kursholder og Senior pedagog i Nyborg Pedagogikk.

Høsten 2019 etablerte han kompetansefirmaet KVIST Kompetanse. Målet var på den ene siden å tilby praktiske kurs og veiledning i språktrening og læring til foreldre, lærere og fagpersoner i nettverket rundt barn med språkvansker, og på den andre siden å hjelpe barn og unge med ulike lese-, skrive- og matematikkvansker. 

I 2017 satt Erling i Utdanningsdirektoratets faggruppe i musikk for utarbeiding av de nye kjerneelementene i faget. Fra høsten 2018 er han engasjert som læreverkforfatter for Aschehoug Undervisning, som kom med nytt læreverk i matematikk høsten 2020 - "Matemagisk 1-4" 

Erling sitter som styremedlem for Karlstadmodellen både i den nasjonale foreningen IAKM NO og i IAKM Org, som er paraplyorganisasjonen for alle de nordiske foreningene innen Karlstadmodellen. Han sitter som også styremedlem i INAP - Institutt for anvendt pedagogikk. Han har etablert og veiledet flere nettverk rundt barn med språkvansker, både i barnehage og skole, han gir privat undervisning i systematisk begreps-, og ferdighetsundervisning og tilbyr og holder ulike kurs innen språk, læring og kommunikasjon i hele landet.

"Erling har satt seg svært grundig inn i Nyborg sine teorier og undervisningsmodeller. Han har gjort seg gode erfaringer med Systematisk Begrepsundervisning i begynneropplæringen for klassen sin, i privat spesialundervisning og i privat matematikkundervisning på barne- og ungdomsskolenivå". 
BU-modellen (Systematisk Begrepsundervisning) er et godt verktøy for å planlegge og gjennomføre undervisning. Undervisningen blir praktisk og konkret, og elevene er aktive. Jeg har mange ganger blitt positivt overrasket over hvor godt elevene lærer, og hvor flinke de er blitt til å oppdage detaljer og til å sette ord på det de ser og kan. Dette styrker elevene bl.a i lese-, og skriveprosessen, de blir mer selvstendige og kan lettere vurdere og korrigere eget arbeid”.
Share by: